Użytkownicy Internetu są społecznością.
Korzystając z Internetu wkraczają w pewną sztucznie wytworzoną
przestrzeń, w której uzyskują informacje i wysyłają wiadomości, a nawet
mogą tworzyć jej części. W tej przestrzeni użytkownicy Internetu
zaspokajają swoje potrzeby komunikacyjne i informacyjne, spożytkowują
zasoby Internetu dla celów zawodowych czy rozrywkowych. Dostrzegają i
akceptują pewne wspólne wartości, takie jak swoboda wypowiedzi czy
tolerancja, a także stosują się do pewnych ustaleń czy przyjętych norm
postępowania. Mają poczucie własnej odrębności przez nazywanie siebie
"użytkownikami Internetu", "internautami" czy wręcz "obywatelami sieci"
(ang. termin netizens, od network citizens). Dostrzegają specyficzne dla
Internetu problemy, takie jak rozwój i funkcjonowanie Internetu,
prywatność, zachowanie nowych użytkowników, miejsce czynników rządowych i
akademickich. Mają wspólne źródła informacji - serwisy informacyjne w
sieci, prasę i literaturę fachową, wymianę poglądów w grupach
dyskusyjnych. Autorytetami dla użytkowników Internetu są doświadczeni,
znani użytkownicy, twórcy usług informacyjnych, administratorzy znanych
serwerów internetowych. Doceniane są tu nie wiek czy pełnione
stanowisko, ale praca wykonana w Internecie, gotowość pomocy i
wyjaśniania problemów, wiedza.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz